Sådan gik det - Djursland Masters 2022

8. september 2022

Årets DJURSLAND MASTERS blev igen, igen en succes med mange flotte fisk til indvejning og god stemning ved Nappedam Lystbådehavn. I år blev købt 110 deltagerbeviser. En lille stigning fra 102 tilmeldte i 2021.

Efter en uge med østenvind var yderkysten lukket og fiskeriet begrænsede sig til vigene og Helgenæs. Vinden var dog stillet af, men tang og ålegræs i vandet hindrede fiskeriet en del. Selvom vigene var godt varme, blev der alligevel fanget flot med havørreder. I løbet af fredagen kom der 6 havørred ind til indvejning og flere kunne berette om store fisk, set eller tabt.

Lørdag bød på fint vejr med let regn, skyet og sol. Om morgenen kom der en ny førsteplads og første fisk over 2 kg blev fanget i Kalø Vig. Op af eftermiddagen kunne flere steder på yderkysten fiskes - for dem der turde at tage chancen og køre derud. Mange kom forbi Nappedam til en fadøl, en pølse og en god snak ved teltet. Fiskeriet havde været fremragende for flere men andre måtte slide for en enkelt havørred derude.

Søndag - den sidste dag og dagen hvor alle virkelig havde chancen for en 1. plads og præmie for mere end 13.000 kr. En fisk på mere end 2,010 kg skulle slås. Yderkysten var stillet af og nattens lette vind havde fået mange til at køre øst på. Allerede for morgenen stod der folk klar til indvejning. Op af formiddagen kom Rasmus Stenholm med en flot havørred fra bunden af Kalø Vig fanget på flue. En fisk på 2,520 kg der holdte 1. paldsen til slut og vandt årets konkurrence. Der kom yderligere 3 gode havørreder til indvejning inden kl 15. - 2., 3., og 5. pladsen blev skiftet ud og det gav lidt sul på den ellers tynde rangliste. Vi er yderste tilfredse med slutresultatet - taget fiskeforholdene i betragtning.

Lystfiskerforeningen AROS takker alle deltagerne for god stemning, flotte fisk og støtte til foreningens arbejde.

Stor tak for vores sponsorer og samarbejdspartnere.

Aarhus Fishing Gear, Lystfisk.dk, Go-Fishing, Nordic Anglers, FlyCo, AHREX mv.

Vi ses næste år!

Top 10 - Resultat

1. Søndag 11.30 Rasmus Stenholm - 60 cm, 2,520 kg - Kalø Vig
  2. Søndag 14.00 Marck Trøjborg - 59 cm, 2,090 kg - Kalø Vig
  3. Søndag 14.00 Søren Andersen - 56 cm - 2,040 kg - Kalø Vig
  4. Lørdag 09.15 Jakob Kjærgaard - 56 cm, 2,010 kg - Kalø Vig
  5. Søndag 14.45 Perter Sommer - 52 cm, 1,820 kg - Yderkysten
  6. Søndag 09.16 Tommy Silberg - 54.5 cm, 1,770 kg - Yderkysten
  7. Lørdag 12.00 Anders Brøndum - 55 cm, 1,770 kg - Kalø Vig
  8. Lørdag 14.10 Mogens Dybdal - 50 cm. 1,620 kg - Mols
  9. Søndag 11.00 Amor Soudane 52.5 cm, 1,590 kg - Yderkysten
  10. Fredag 20.50 Ulf Kristensen - 52.5 cm, 1,550 kg - Kalø Vig

Der blev total indvejet 25 havørreder.

Vindere af lodtrækning:

Gavekort til NordicAnglers.com: David Frederiksen, Tommy Silberg, Henning Dybdal

Pakker fra AHREX: Flemming Block, Per Mogensen