Varde Å - Grindsted Å

Sæson
16. april - 31. oktober (begge dage inkl.)

Grindsted Å ved Eg - Varde Å Zone 4

Dejligt stykke vand med mulighed for laks, havørred, bækørred og stalling. Stykket er meget velegnet til tørfluefiskeri eller skumbillefiskeri. Ved åen råder vi over en hytte som det er muligt at reservere. For at komme til hytten skal du igennem en gitterlåge og koden kan fås af medlemssevice.

• Kontakt medlemsservice for kode til lås
  • Når du er kørt gennem gitterlågen, er det meget vigtigt at du låser efter dig og ruller kodetallet væk.
  • Fiskeri forbudt på sydsiden d. 16-18. maj. pga. jagt

Ved hytten er der et lille primitivt toilet, det kan bruges hvis man skyller ud med en spand vand.

Der rygning FORBUDT udenfor fliserne, ved hytten - meget vigtigt dette overholdes. Grill og åben ild er strengt forbudt!

Stallingen er totalt fredet! Alle stalling skal forsigtigt genudsættes. Der må derfor kun fiskes med modhageløse kroge eller med kroge hvor modhagen er klemt ind på alt grej.

Åen er fredet for fiskeri fra 1. november til 15. april, begge dage inklusive. Derudover er åens venstre/Sydlige bred fredet 16 - 18. maj pga. bukkejagt - Fisk derfor kun på modsatte bred af hytten, i de dage.

Reglerne for laksefiskeri i Varde Å systemet kan ses på følgende link:

I perioder foregår der jagt i skoven langs åen, og du skal således være opmærksom på dette hvis du bevæger dig ned til det stykke af åen hvor man skal igennem skoven for at nå til. Når der er jagt vil der normalt være skiltet med dette på gitterlågen.