Fiskeopsynsmænd søges

26. maj 2021

Lystfiskerforeningen AROS har brug for 4-5 nye fiskeopsynsmænd, som kan være med til at sikre, at reglerne om fredning, mindstemål, tilladte fangstredskaber m.v. overholdes, samt at alle, der fisker på vores stykker, er medlemmer af AROS.

Opgaven som fiskeopsynsmand består primært i at kontrollere, at de lystfiskere, du møder langs vores vande når du selv er på fisketur, er gyldige medlemmer af AROS. Da der ikke tale om at tage på ”kontrolture”, men blot kontrollere når du selv er ude at fiske, bør du have minimum 20 fisketure til AROS-vand pr. år.

For at blive fiskeopsynsmand skal du bestå et kursus hos Fiskerikontrollen. Kurset tages som selvstudie og kurset samt den afsluttende prøve tager i alt ca. 8 timer. Prøven er skriftlig. Du skal være mindst 18 år for at kunne være fiskeopsynsmand.

Hvis du har lyst til at blive fiskeopsynsmand, bedes du kontakte Mikkel Nüssler på telefon 60 20 10 50 – han kan fortælle dig nærmere om, hvad det indebærer.

Knæk og bræk.