Havørred fra Lilleåen

Metode Spin
Længde 80 cm
Vægt -

Hold nu op en fed eftermiddag! Efter en lille pause ved åen måtte jeg bare afsted efter arbejde. På et stykke af åen, hvor jeg aldrig har fået fisk, men bare tror på det hver gang, kastede jeg spinneren op foran en knold, der gik ud over vandet. Et par omgange på hjulet og så sagde det ellers skrald. Fisken kom hurtigt ud af vandet og hold nu da k… hvor en stor fisk. Dernæst gik den ind under egen brink og jeg måtte fighte den på ret kort line! Heldigvis kom den ud. Tog et godt udløb hvorpå linen satte sig fast i en gren. Her savnede jeg sgu min trofaste å makker Jesper, der havde valgt at drikke øl, fremfor at hjælpe mig med min største havørred til dato! Jeg måtte en tur i åen og heldigvis lykkedes det mig at få den fri og få den nogenlunde i mit alt for lille net! Hurtigt målt, afkroge og tilbage igen. Fik desværre kun taget et dårligt billede, men den er printet ind på nethinden for evigt. jeg ved, hvad jeg skal drømme om i nat:-)

Fangstrapporter

Fra 2023 skal der bruges Fangstjournalen til indberetning - data går til DTU Aqua. Hent Fangstjournal appen eller burg formularen her. Indberet gerne nulture (Fisketure uden fangst)

Alle medlemmer har pligt til at indberette fangster fra foreningens fiskevande, på hjemmesiden, seneste 3 dage efter fangsttidspunktet. Fra 2022 gælder det alle arter med undtagelse af fredfisk.

Alle fangster af laks og havørred skal indrapporteres i samme døgn - inden kl. 24 og gerne med det samme. Dette er vigtigt da vi får tildelt kvoter på bestemte vandløb.

Fangstrapporten er med til at give inspiration for medlemmer samt mulige nye medlemmer. Derudover giver det bestyrelsen et billede af sæsonens fiskeri og kan være beslutningsgrundlag for arbejde med vandpleje samt andre initiativer ved foreningens vande.

Vigtigt!

Alle fangster fra Skjern Å, nedre Omme Å, Vorgod Å, Holtum Å, Storå og Varde Å (Grindsted) skal indberettes gennem AROS hjemmeside. Fangster kommer helt automatisk ind på sammenslutningens side.

Fangster fra Gudenåen nedstrøms Tangeværket skal indberettes på AROS side samt sammenslutningens side. Der arbejdes pt. for en løsning med Fangstjournalen på Gudenåen.

Tilbage til oversigten