Seniortur til Børsmose efter Pighvar

27. april 2023 kl. 09:00

Kære alle jer som vægter det sociale fiskeri højt.

Sidste års pighvarfisketur til Børsmose faldt på et alt for sent tidspunkt, har de kloge fortalt mig. Det rette tidspunkt at fange pighvar på er sidst i april eller først i maj, så jeg har valgt at årets fisketur til Børsmose bliver torsdag d. 27. april. Så håber vi på, at dagen byder på østenvind, så vi ikke skal fiske i meterhøje bølger som sidste år, hvor vi var 22 gamle drenge på en rigtig herretur i en forrygende vestenvind.

Vi skal regne med over 2 timers køretur fra Aarhus til Børsmose, hvor vi starter dagen på stranden med rundstykker og en af de skarpe, så næsen har noget at dryppe i. Husk din egen kaffe, og Orla, du skal huske din egen fiskestang i år. Kl. 09:00 burde ikke være for tidligt for os, der alligevel skal op og pisse et par gange hver nat, så turen begynder mellem kl. 6 og 7 i Aarhus. Et par dage inden turen, får I en e-mail med kørselsplanen.

Frokosten finder jeg på, alt efter hvor mange deltagere vi er. Og der vil være øl og vand i stride strømme.

For mange af jer er pighvarfiskeriet helt nyt, og I spørger sikkert, hvad I skal bruge til fiskeriet. Det er ret simpelt: Et par vaders, en rimelig stiv fiskestang og et forfang bestående af et pænt tungt blink, som slæbes hen over sandbunden og et par ophængere med noget glimmer eller agn. I kan se på

eller

hvordan det skal gøres. I kan købe et pighvarforfang færdig lavet hos jeres grejpusher også.

Tilmelding (6 tilmeldt)

Dette arrangementer kræver tilmelding

Sikkerhed: Hvordan staver du til AROS?

Udfyldes hvis du er medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund - Gælder ikke for arrangementer