Djursland Masters 2023

10. september 2023 kl. 00:00

Er du kystfisker og vil vise de andre, hvem der er mesteren på Djursland og Århusbugten, så deltag i konkurrencen og fisk løs i 3 dage på noget af Danmarks bedste havørredvand! September er en af de bedste måneder på Djursland, når det kommer til havørredfiskeriet. Her er der chance for en af de store trækfisk der er på vej til limfjordsåerne, Gudenåen og Kolindsund - De store fisk står ofte på de strømfyldte pladser langs Djurslands kyster på denne tid af året. Deltag i konkurrencen og måske vinder du en af de flotte præmier og måske titlen som "Djursland Master".

Dato og tidspunkt

Djursland Master afholdes 8-9-10. sep. 2023 - Der må fiskes fra fredag d. 8. kl. 00.01. Indvejning lukker kl. 15.00 søndag d. 10. sep.

Deltagerbevis

Et deltagerbevis koster 229 kr. + et mindre betalingsgebyr. Indtægter fra konkurrencen vil gå til planlægning af næste års arrangement, samt arbejde med AROS Ungdom. Der er rabat for AROS medlemmer og juniorer (u. 18). Deltagerbevis skal købes inden konkurrence-start, dvs. seneste torsdag kl. 23.59.

Deltagerbevis kan købes her: https://billetto.dk/e/djursland-masters-2023-billetter-864842

Indvejning

Indvejningen foregår ved Nappedam Bådelaug, Molsvej 33, 8410 Rønde.

Fredag: 10.00-22.00 Lørdag: 9.00-22.00 Søndag: 9.00-15.00

Præmier

Kvalitetspræmier for over 50.000 kr. Præmieoverrækkelsen foregår kl. 15.30 ved Nappedam.

INDVEJNING - Størst indvejede havørred

1. 5.500 kr. gavekort til Lystfisk.dk + Shimano Stella spinnehjul (6.199 kr.)
  2. 4.500 kr. gavekort til Lystfisk.dk
  3. 3.000 kr. gavekort til Lystfisk.dk

C&R | GENUDSÆTNING - Længste genudsatte havørred - Læs regler for denne kategori *

1. 5.500 kr. gavekort til Gavekort til NordicAnglers.com + Simms G3 jakke (5.999 kr.)
  2. 4.500 kr. gavekort til Lystfisk.dk
  3. 3.000 kr. gavekort til Lystfisk.dk

EKSTRA: Længste fluefanget havørred (Alle kategorier. Fanget på fluestang)

• SEARUN FLY FISH 3 PACK #6 14G Advance Shooting Head + Shooting Line + cap (Værdi. 1.827 kr.)
  • G.Loomis GLS IMX-Pro Fly V2 Saltwater #6 (Værdi. 4.499 kr)

Lodtrækningspræmier

1. 1.500 kr. gavekort til Lystfisk.dk
  2. 1.500 kr. gavekort til NordicAnglers.com

Juniorpræmie (Længst havørred fanget af junior u. 18 - C&R tæller med)

1. 3.000 kr. gavekort til Lystfisk.dk

Konkurrenceregler

Vigtigt! For at undgå tvivl omkring fangst, samt at sikre en fair konkurrence, kræver vi, at man fotograferer sin fangst, straks efter at den er fanget. Billedet skal vise fisken samt kystlinjen i baggrunden. Billedet bliver ikke brugt til andet formål, videregivet eller delt med andre end konkurrence afholder, med mindre andet er aftalt. For at din fangst kan deltage i konkurrencen, skal det originale billede kunne sendes digitalt og fremvises ved indvejning, efter konkurrence holders ønske.

Regler for genudsætningskategori - læs grundigt!

I år er der er en ny kategori for genudsatte havørreder - For at deltage i kategorien skal der sendes et tydeligt billede af fanger og fisk, med kystlinjen i baggrunden. Derudover en video af fisken med målebånd eller tomstok, hvor fiskens længde tydeligt fremgår. Fangerens navn, sted og fiskens mål sendes. Fisken skal forblive i vandet eller i vandkanten ved fotografering - må dog gerne løftes for billede.

Billede og video sendes med det samme til Troels Holstein Kaa på email holsteinkaa@gmail.com eller på MessengerKonkurrenceafholder vurderer fiskes længde ud fra videoen og denne vurdering er ikke til diskussion.

Deltagere kan vinde præmier i begge kategorier og der kan udskiftes under vejs.

Andre regler

• Du kan kun deltage, hvis du købt deltagerbevis inden konkurrence start, samt har et gyldigt statsfisketegn.
  • Der må kun fiskes med én stang pr. deltager.
  • Der må kun aktivt kastefiskes - dvs. ikke mede-, dørge- eller trollingfiskeri etc.
  • Der må gerne fiskes fra båd, kajak, flydering eller ponton - dog skal det være aktivt kastefiskeri.
  • Der må fiskes fra og med Randers Fjord (Udbyhøj Nord) til og med Kysing Næs.
  • Alle gængse regler omkring havørredfiskeri skal overholdes (Fredningsbælter, mindstemål mv.).
  • Kun fangster af havørred og med en minimum længde på 45cm kan deltage i konkurrencen.
  • Den tungeste havørred vinder indvejningskonkurrencen. Ved to havørreder med samme vægt, vinder havørreden med bedste kondition, dvs. den korteste.
  • Den længste havørred vinder genudsætningskonkurrencen. Ved to havørreder med samme længde vinder først tilmeldte fisk.
  • Kun én tilmeldt havørred pr. deltager i hver kategori. Der kan udskiftes løbende.
  • Lystfiskerforeningen AROS forholder sig retten til at udelukke deltagere, eller diskvalificere fangst, hvis vi finder det nødvendigt.
  • Alle havørreder der indvejes, skal være fanget mellem fredag kl. 00.00 og søndag kl. 15.00.
  • Juniorer (u. 18) er også med i hoved konkurrencen.
  • Et deltagerbevis kan ikke refunderes.