Djursland Masters 2022 (9 - 10 - 11 sep.)

9. september 2022 kl. 00:00

Er du kystfisker og vil vise de andre, hvem der er mesteren på Djursland og Århusbugten, så deltag i konkurrencen og fisk løs i 3 dage på noget af Danmarks bedste havørredvand! September er en af de bedste måneder på Djursland, når det kommer til havørredfiskeriet. Her er der change for en af de store trækfisk der er på vej til limfjordsåerne, Gudenåen og Kolindsund - De store fisk står ofte på de strømfyldte pladser langs Djurslands kyster på denne tid af året. Deltag i konkurrencen og måske vinder du en af de flotte præmier og måske titlen som "Djursland Master".

Dato og tidspunkt

Djursland Master afholdes 9 - 10 - 11 sep. 2022 - Der må fiskes fra fredag d. 9. kl. 00.01. Indvejning lukker kl. 15 d. 11. sep.

Deltagerbevis

Et deltagerbevis koster 200 kr. + et mindre betalingsgebyr. Indtægter fra konkurrencen vil gå til planlægning af næste års arrangement, samt arbejde med AROS Ungdom. Der er rabat for AROS medlemmer og juniorer (u. 18).

Deltagerbevis kan købes her:

Indvejning

Indvejningen foregår ved Nappedam Bådelaug, Molsvej 33, 8410 Rønde.

Indvejning fredag: 12.00-22.00 Lørdag: 09.00-22.00 Søndag: 09.00-15.00

Præmier

Kvalitetspræmier for mere end 50.000 kr. Se alle præmierne her

Konkurrenceregler

Vigtigt! For at undgå tvivl omkring fangst, samt at sikre en fair konkurrence, kræver vi, at man fotograferer sin fangst straks efter, at den er fanget. Billedet skal vise fisken samt kystlinjen i baggrunden. Billedet bliver ikke brugt til andet formål, videregivet eller delt med andre end konkurrence afholder. For at din fangst kan deltage i konkurrencen, skal det originale billede kunne sendes digitalt og fremvises ved indvejning, efter konkurrence holders ønske.

• Du kan kun deltage, hvis du købt deltagerbevis inden konkurrence start, samt har et gyldigt statsfisketegn.
  • Der må kun fiskes med én stang pr. deltager.
  • Der må kun aktivt kastefiskes - dvs. ikke mede-, dørge- eller trollingfiskeri etc.
  • Der må gerne fiskes fra båd, kajak, flydering eller ponton - dog skal det være aktivt fiskeri.
  • Der må fiskes fra og med Randers Fjord (Udbyhøj Nord) til og med Kysing Næs.
  • Alle gængse regler omkring havørredfiskeri skal overholdes (Fredningsbælter, mindstemål mv.).
  • Kun fangster af havørred og med en minimum længde på 45 cm kan deltage i konkurrencen.
  • Den tungeste havørred vinder konkurrencen. Ved to havørreder med samme vægt, vinder havørreden med bedste kondition, dvs. den korteste.
  • Kun én tilmeldt havørred pr. deltager. Der kan udskiftes løbende.
  • Lystfiskerforeningen AROS forholder sig retten til at udelukke deltagere, hvis vi finder det nødvendigt.
  • Alle havørreder der indvejes, skal være fanget mellem fredag kl. 00.00 og søndag kl. 15.00.
  • Juniorer (u. 18) er også med i hoved konkurrencen.
  • Et deltagerbevis kan ikke refunderes.

Fredag kl. 00.00

Djursland Masters havørredkonkurrence start

Søndag kl. 15.00

Djursland Masters - Konkurrencestop og indvejning lukker

Søndag kl. 15.30

Præmieoverrækkelse og lodtrækning

Præmier

Øl og pølser

Der serveres øl og pølser ved indvejningen i Nappedam og hele weekenden. Gratis øl og pølser ved indvejning af fisk.

Sodavand og øl - 15 kr.
Pølse med brød - 20 kr.