Kanon kystweekend på Djursland!

13. september 2020

En succesfuld havørredweekend er veloverstået efter 3 gode dage med vind og bølgesprøjt langs Djursland og Århusbugtens kyster. 80 friske deltagere kæmpede hårdt for at fange den største havørred og derved sikre sig sejren og titlen som "Djursland Master". Weekenden bød på et rigtig godt havørredfiskeri og vejret var med os hele weekenden. Det kølige efterårsvejr i form vind, skyer og lidt regn, gjorde at havørrederne var i hugget og mange fik fat i adskillige fine fisk. Flere af deltagerne kunne berette om mere end 20 havørreder fanget over de 3 dage. Vi havde ca. 25 fisk til indvejning, hvor den mindste var 47 cm og og vinderen 70 cm. Der var mange små havørreder derude, men også en flot bestand af fisk mellem 50-60 cm. Flot at se så mange billeder af genudsatte fisk op til 55 cm. De helt store var svære, men flere berettede om mistede eller kontakt til fisk på den gode side af 60 cm.

Vinderen af juniorkonkurrencen blev Nikolaj Jensen på 10 år, der formåede at fange mere end 10 havørreder over weekenden. de største på 50 og 52 cm, men de blev genudsat, da han allerede havde indvejet en fin fisk på 47 cm. Nikolaj og hans far havde et godt fiskeri, med de største ørreder på 54 og 56 cm.

Vinderfisken på 70 cm og 3.398 g - Fanget af Arunas Adumaitis

Arunas kom forbi Nappedam fredag formiddag, da han skulle bruge lidt tips til fiskeriet og strategi. Han havde endnu ikke fanget en havørred på kysten, så denne weekend skulle det være. Arunas valgte en plads med varieret bundforhold og god pålandsvind i Kalø Vig. 4 timer senere kom han tilbage med en flot havørred på 70cm og den holdte førstepladsen hele weekenden. Arunas fangede yderligere 6 havørreder med flere gode i mellem. Vi er sikker på, at han er fanget af fiskeriet nu! Stort tillykke med præmierne og titlen som Djursland Master 2020.

Der blev fanget godt alle tre dage og om søndagen var der spænding til sidste time. En halv time før indvejningen sluttede, kom Mads forbi med en flot havørred på 64 cm og 2.690g - En flot 2. plads fik Mads Christiansen.

Weekenden bød også på mange hyggelige stunder med lystfiskere og nysgerrige der kom forbi Nappedam. Flere børn fik lært lidt om fiskeri og hvad Djursland og Århusbugten kan byde på. Der blev serveret frisk lavede blåmuslinger i flere varianter til stor nydelse blandt de fremmødte. Om lørdagen blev der også fluekastet på pladsen ved Nappedam og nysgerrige børn og unge fik prøvet kræfter med fluekastet.

Der var præmier til fangerne af de 5. største havørreder samt den største havørred fanget af en juniorer. Pladserne blev løbende udskiftet gennem weekenden og deltagerne kunne følge med på Facebook, i mens de gik ved vandet. Om søndagen ved indvejningen blev der trukket lod om 6 ekstra præmier mellem deltagerne i konkurrencen. 3 gange 5.000 kr. gavekort til Aarhus Fishing Gear, samt 3 medlemskaber af Lystfiskerforeningen AROS. Den samlede værdi for præmier var på mere end 60.000 kr.

De 5 bedste placeringer

NavnFangstområdeLængdeVægt
Arunas Arumaitis Kalø Vig70 cm3.398 g
Mads ChristiansenKalø Vig64 cm2.690 g
Michael SvaneYderkysten56 cm2.138 g
Anders BrøndumYderkysten58 cm2.090 g
Kai BeltoftSyd for Århus59 cm2.038 g

Juniorkonkurrence

Nikolaj JensenSyd for Århus47 cm1030g

Lodtrækning

Michael Johnsen5.000 kr. til Aarhus Fishing Gear
Anton Busch5.000 kr. til Aarhus Fishing Gear
Ronni Jensen5.000 kr. til Aarhus Fishing Gear
Steffen WiedMedlemskab af AROS
Jacob Ho AndersenMedlemskab af AROS
Niels HøgMedlemskab af AROS

Vinderne af medlemskaber bedes kontakte AROS for indløsning.

Tak for alle der har deltaget og besøgt os ved Nappedam. Vi ses næste efterår!

Knæk og bræk