Skjern Å

Sæson
16. april - 15. oktober (begge dage inkl.)

Skjern Å byder på noget af europas bedste laksefiskeri. Med vores varierede vande, kan du prøve kræfter med den stærke laks, året rundt. Man laksefiskere har fået deres drøm opfyldt på vores Skjern Å vand.

Der anbefales fra AROS og Skjernåsammenslutningen af alle havørreder genudsættes, da bestanden er kritisk lav i Skjern Å systemet

Regler kan findes på Skjern å sammenslutningens hjemmeside og de vil altid være opdateret derinde. skjernaasam.dk - HUSK at tjekke kvoten inden fiskestart. Er kvoten åben om morgenen, gælder det resten af dagen.

Skjern Å ved Sdr. Greenvej

Ca. 1.5 km fluevand i den øvre del af Skjern Å. Smukt vand med sving og dybe huller. Der er afgræsset af dyr helt ned til vandet, så det perfekt til fluefiskeri. Parkering sker tæt på vandet i den østlige ende af stykket. Følg grusvejen fra Sdr. greenvej 11.

Skjern Å ved Skarild og Langagergård

Åen er ved Langagergård bred, stor og med stærk strøm. På Skarild stykket er åen noget mindre. Åen er karakteriseret af få, store og dybe sving. I Skarild køres ad Skjernvej imod Sdr. Felding. Ved nr. 117, som ligger ca. 1,7 km. fra rundkørslen i Skarild, kan der parkeres bag ved gården eller ved HILF parkering, godt 500 inden gården - Se digitalt kort.

Ved Skjernvej 133 ligger Langagergårdstykket, hvor vi råder over et kort, men varieret stykke, der ofte giver store laks i sæsonens start. Der må der parkeres på vestsiden af gården. Det er her vi har en foreningshytte man kan booke.

Skjern Å ved Sdr. Felding

Åen er på strækningen bred, stor og med stærk strøm. Åen er egnet til det lidt tungere fiskeri med spinder eller fluestang. Stykket byder på mange gode sving og strømskift. På stykket har vi adgang til shelter og grillplads, der må benyttes af medlemmer. Husk at bruge skraldespand og at holde shelter og området rent.

Ca. 500 m før rundkørslen i Sdr. Felding, drejes der mod venstre ad markvej (Der står en pæl ved landevejen). Parkering og vej markeret på digitalt kort.