Havørred fra Lilleåen / Essendrup

Metode Spin
Længde 60 cm
Vægt -

Efter 2 ture til Aarhus å hvor det blev til en mistet havørred ved landingen på første tur og en havørred som efterfølger på anden tur, tænkte jeg at jeg ville prøve lilleåen for at se om jeg ikke endelig kunne få en havørred på land. Efter 3 timers fiskeri med en del bækørreder, bed denne flotte HØ på. Det var nok det mest umulige sted at lande fisken da der var over en meter fra brinken og ned til åen, så jeg måtte hoppe i - og jeg havde ingen waders på i dag. Den kom på land og det var egentlig meningen at jeg vil sætte den fri igen, men den blødte og jeg kunne ikke få den afkroget i vandet, så den kom med hjem i fryseren. Dejligt med en HØ, da det er over 2 år siden jeg sidst fik en på land.
Knæk og bræk derude

Fangstrapporter

Fra 2023 skal der bruges Fangstjournalen til indberetning - data går til DTU Aqua. Hent Fangstjournal appen eller burg formularen her. Indberet gerne nulture (Fisketure uden fangst)

Alle medlemmer har pligt til at indberette fangster fra foreningens fiskevande, på hjemmesiden, seneste 3 dage efter fangsttidspunktet. Fra 2022 gælder det alle arter med undtagelse af fredfisk.

Alle fangster af laks og havørred skal indrapporteres i samme døgn - inden kl. 24 og gerne med det samme. Dette er vigtigt da vi får tildelt kvoter på bestemte vandløb.

Fangstrapporten er med til at give inspiration for medlemmer samt mulige nye medlemmer. Derudover giver det bestyrelsen et billede af sæsonens fiskeri og kan være beslutningsgrundlag for arbejde med vandpleje samt andre initiativer ved foreningens vande.

Vigtigt!

Alle fangster fra Skjern Å, nedre Omme Å, Vorgod Å, Holtum Å, Storå og Varde Å (Grindsted) skal indberettes gennem AROS hjemmeside. Fangster kommer helt automatisk ind på sammenslutningens side.

Fangster fra Gudenåen nedstrøms Tangeværket skal indberettes på AROS side samt sammenslutningens side. Der arbejdes pt. for en løsning med Fangstjournalen på Gudenåen.

Tilbage til oversigten