Bækørred fra Gudenåen - Lilleåen

Dato 19. juli 2022
Fanget af Kasper Schultz
Sted Gudenåen - Lilleåen

Tidlig morgentur efter havørred. Fik to pæne bækørreder på 30 og 32 centimeter (genudsat). Lagde senere et kast over på modsat brink, hvor en sivbusk hang ud over åen. To omgange på hjulet, og en kæmpe havørred på omkring 75 cm kommer ud fra skjulet og følger med ind hele to gange - dog uden at hugge. Meget nervepirrende i så klart vand

Knæk og bræk derude :)

P.S Husk at vandtemperaturen er ret høj, og den vil kun stige de kommende dage

Alle medlemmer har pligt til at indberette fangster fra foreningens fiskevande, på hjemmesiden, seneste 3 dage efter fangsttidspunktet. Fra 2022 gælder det alle arter med undtagelse af fredfisk.

Alle fangster af laks skal indrapporteres i samme døgn - inden kl. 24 og gerne med det samme. Dette er vigtigt da vi får tildelt kvoter på bestemte vandløb.

HUSK!

Alle fangster fra Skjern Å, nedre Omme Å, Vorgod Å, Holtum Å, Storå, Varde Å og Gudenåen nedstrøms Tangeværket skal indberettes på sammenslutningernes hjemmesider og efter deres regler!