Grindsted Å

Sæson
16. april - 15. oktober (begge dage inkl.)

Grindsted Å ved Eg

Dejligt stykke vand med mulighed for laks, havørred, bækørred og stalling. Stykket er meget velegnet til tørfluefiskeri og vi afholder da også det årlige tørfluekursus her. Ved åen råder vi over en hytte som det er muligt at reservere. Læs mere om den her incl information om hvordan du reservere den. For at komme til hytten skal du igennem en gitterlåge.

Når du er kørt gennem gitterlågen, er det meget vigtigt at du låser efter dig og ruller kodetallet væk.

Stallingen er totalt fredet! Alle stalling skal forsigtigt genudsættes. Der må derfor kun fiskes med modhageløse kroge eller med kroge hvor modhagen er klemt ind på alt grej.

Åen er fredet for fiskeri fra 1. november til 15. april, begge dage inklusive. Derudover er åens venstre bred yderligere fredet 15 - 16 - 17 maj. Ved fiskeri efter 1. august er du forpligtiget til, dagen før fiskeriet påbegyndes, at opsøge information om et eventuelt laksestop her på hjemmesiden.

Reglerne for laksefiskeri i Varde Å systemet kan ses på følgende link: https://varde-sportsfiskerforening.dk/kortbog/

I perioder foregår der jagt i skoven langs åen, og du skal således være opmærksom på dette hvis du bevæger dig ned til det stykke af åen hvor man skal igennem skoven for at nå til. Når der er jagt vil der normalt være skiltet med dette på gitterlågen.